1. Gradinita prietenoasa – program interactiv, centrat pe copil pentru prevenirea abandonului educational
In cadrul proiectului 210 copii cu varste intre 3-5 ani, vor participa la programul tip gradinita prietenoasa, care promoveaza educatia inclusiva si dezvoltarea copiilor ce fac parte din grupurile vulnerabile. Programul gradinita prietenoasa presupune desfasurarea de catre educatori, pe parcursul a 42 de ore pe luna, in afara orarului scolar, de activitati ce incurajeaza conceptul de scoala pentru copil, nu copil pentru scoala, inclusiv prin activitati outdoor.
Programul gradinita prietenoasa se va intinde pe perioada a 5 semestre scolare.
Activitatile de educatie outdoor vor oferi posibilitatea contactului direct al copiilor cu natura, promovand actiunile ce sustin ecologia si bunastarea mediului inca de la varsta fragede. Prin intermediul activitatilor outdoor copiii vor avea posibilitatea sa se familiarizeze cu notiunile de mediu, de protectie al acestuia, cu metode de conservarea florei si faunei, protejarea zonele umede, habitatele naturale, protectia si respectarea naturii, protectia biodiversitatii inca de la gradinita, facilitand si promovand astfel educatia ecologica.
2. Program de educatie parentala si mentorat pentru familie
Programul de educatie parentala si mentorat se va desfasura sub forma a 9 workshop-uri la care vor participa toti cei 210 parinti ai copiilor prescolari vizati, membri ai GT, in grupe de cate aproximativ 25 persoane. In fiecare din cei trei ani de implementare a proiectului, se vor organiza cate 3 workshop-uri, cu durata de 2 zile fiecare, in regiunile de implementare a proiectului/localitatile din care sunt scolile vizate. Serviciile de organizare workshop-uri vor fi externalizate, iar organizatorul va asigura gustarea si oratorul/psihologul sau alt personal noncheie.
Prin intermediul acestei activitati parintii vor fi indrumati sa fie mai receptivi la nevoile copiilor lor si sa le poata raspunde in functie de varsta si de nivelul de cunostinte ale acestora, sa fie fermi in furnizarea de raspunsuri adecvate necesitatilor si cerintelor copiilor, sa constientizeze diferentele cauzate de varste si temperamente diferite si sa reactioneze in cunostinta de cauza. Aceasta activitate urmareste adaptarea comportamentului parintilor la nivelul de cunostinte si intelegere al copilului, dezvoltarea unei relatii parinte/copil satisfacatoare, dar si consilierea acestora cu privire la adoptarea unui comportament adecvat fata de minori, sa nu ii puna sa munceasca, sa nu ii exploateze sau sa scoata bani de pe urma lor, respectand drepturile copilului.
3. Programe remediale de tip scoala dupa scoala
Prin intermediul acestei activitati 420 elevi (din care 240 elevi de 6-10 ani si 180 elevi de 11-14 ani), vor participa la programe tip scoala dupa scoala prin intermediul carora vor primi sprijinul necesar in vederea obtinerii de rezultate mai bune la invatatura. Programul scoala dupa scoala se va intinde pe perioada a 5 semeste scolare.
Elevii participanti la programele tip scoala dupa scoala vor fi selectati dintre acei copii din cadrul comunitatilor vizate in proiect, ce inregistreaza rezultate scolare scazute, o prezenta redusa la ore si o participare pasiva si limitata in cadrul lectiilor predate de catre invatatori/profesori, avand astfel un risc ridicat de esec scolar. Pentru a preintampina aceasta situatie, elevii vor participa prin intermediul proiectului la ore suplimentare de matematica, romana, TIC si engleza/franceza.
4. Programe a doua sansa pentru tineri si adulti
Vor participa la programe a 2-a sansa, prin intermediul carora vor primi sprijinul necesar reintoarcerii in sistemul de invatamant. Cei 65 tineri/adulti participanti la aceasta activitate sunt divizati astfel:
- 15 persoane de 16-24 ani care au un loc de munca si nu au absolvit invatamantul obligatoriu
- 50 persoane de 25-64 ani care nu au absolvit invatamantul obligatoriu.




