header

Proiect POCU/74/6/18/108177 Merităm să învațăm

Hai la workshop-uri și ateliere de lucru!

Atelierul „Sunt mic si sanatos”

Atelierul „Sunt mic si sanatos” va ajuta la cunoasterea de catre copii a deprinderilor igienicosanitare pentru mentinerea sanatatii.

 

Atelierul „Farfuria vesela”

Atelierul „Farfuria vesela” vizeaza familiarizarea prescolarilor, prin jocuri si activitati distractive si interesante, specifice varstei, cu notiunile de baza privitoare la o nutritie sanatoasa, corecta si adecvata varstei lor, la cum sa isi mentina o greutate normala, despre stiluri de alimentatie moderne si pastrarea unui echilibru alimentar.

 

Atelierul „Diferiti dar egali! Primii pasi in gradinita, primii pasi in educatia interculturala!”

Atelierul „Diferiti dar egali! Primii pasi in gradinita, primii pasi in educatia interculturala!” este necesar avand in vedere faptul ca copiii vizati fac parte din grupurile vulnerabile, medii si etnii diferite si apartin unor culturi distincte.

 

Atelierul:„STOP segregarii scolare! Toti copiii sunt egali!”

Pentru o buna familiarizare cu conceptele de nediscriminare si stima de sine, in cadrul atelierelor se vor transmite informatiile prin metode adaptate diferitelor grupe de varsta, astfel incat toti copiii sa poata intelege si sa isi insuseasca noile cunostinte. Astfel, in cadrul atelierelor se vor derula activitati educative si interactive, orientate spre nevoile copiilor (de ex. povesti si situatii puse in scena, jocuri de rol, in care copilului ii este permis sa experimenteze roluri diferite, activitati in echipa, etc.)

 

Atelierul:„Prevenirea parasirii scolii prin arta si sport!”

Prin desfasurarea acestor ateliere se urmareste prevenirea abandonului scolar prin:

  • cresterea participarii scolare a copiilor;
  • facilitarea incluziunii copiilor care se simt discriminati prin organizarea de activitati interactive in grup, unde fiecare va avea posibilitatea de a isi expune propria parere si de a contribui activ;
  • dezvoltarea unui mediu inclusiv care promoveaza toleranta;
  • cresterea atractivitatii educatiei.

 

Printre beneficiile organizarii acestor ateliere, care vor fi resimtite de elevii participanti, se numara si dezvoltarea abilitatilor de comunicare, insusirea notiunilor de echipa, toleranta si acceptare, dezvoltarea abilitatilor artistice sau sportive, dupa caz, cresterea stimei de sine si a sentimentului de apartenenta, scoala devine prietenoasa, stimuland sentimente pozitive ale copiilor cu privire la educatie.

 

Workshop: “Program de educatie parentala si mentorat pentru familie’

Prin intermediul acestei activitati parintii vor fi informati asupra importantei educatiei in viata copiilor lor incepand de la cele mai mici varste, vor intelege importanta invatamantului prescolar in dezvoltarea armonioasa a copiilor si integrarea lor ulterioara in invatamantul primar. In zonele vizate de proiect si mai ales in randul persoanelor ce fac parte din grupuile vulnerabile, parintii, atat din cauza lipsurilor materiale si a veniturilor insuficiente, dar si ca rezultat al unui nivel scazut de educatie, prefera sa tina copiii mici acasa, in grija lor sau a unui alt membru al familiei.

 

Workshop: „A doua sansa prin incluziunea sociala a persoanelor din grupurile Vulnerabile”

Workshop-ul cu tema „A doua sansa prin incluziunea sociala a persoanelor din grupurile vulnerabile” va urmari cunoasterea de catre participanti a unor metode si modalitati de integrare in societate a celor care urmeaza programele a doua sansa, cresterea accesului la educatie dar si pe piata muncii prin promovarea avantajelor inscrierii in astfel de programe, evaluarea actiunilor implementate la nivel national in aceasta sfera. De asemenea se vor prezenta avantajele continuarii studiilor prin programele a doua sansa si a finalizarii invatamantului obligatoriu, fapt ce ar duce la sanse ridicate de obtinere a unui loc de munca, de integrare sociala si pe piata muncii, de obtinere a unor venituri mai mari, de crestere a stimei de sine, etc.

 

Workshop:„Nediscriminarea, un pas inainte pentru educatia inclusiva”

Workshop-ul cu titlul „Nediscriminarea, un pas inainte pentru educatia inclusiva” va aborda tema discriminarii in scoala si societate a celor care nu au finalizat invatamantul obligatoriu, a celor care au alta etnie, religie, statut social sau familial, situatie materiala. Participantilor li se vor prezenta diferitele tipuri de discriminare, inclusiv discriminarea interpersonala si institutionala, si cum aceasta poate duce la scaderea stimei de sine, la abandon scolar si la izolare de societate. In cadrul acestui workshop, particiantii vor constientiza faptul ca toti au dreptul la educatie, indiferent de varsta sau etnie, crescandu-le astfel interesul pentru scoala.

 

Workshop:„Desegregarea educationala in randul membrilor grupurilor vulnerabile”

In cadrul workshop-ului „Desegregarea educationala in randul membrilor grupurilor vulnerabile”, participantilor li se vor prezenta conceptul, tipurile si consecintele segregarii in scoli, precum si metode de prevenire si eliminare a acesteia, promovand o educatie inclusiva, indiferent de varsta sau nivelul de studiu al participantilor.

 

 

Activități pentru școala primară Stoenești, județul Olt (clasele I-IV):

- „Școala – locul unde învăț și mă distrez” – Activități interactive care combină învățarea cu jocul (concursuri, povești, jocuri educative).
- „Ora părinților” – Implicarea părinților în lecții demonstrative sau ateliere creative pentru a crește interesul copiilor față de școală.
- Cluburi de lectură și teatru – Pentru dezvoltarea plăcerii de a citi și de a-și exprima emoțiile.
- Ziua „Vino cu un prieten” – Elevii pot aduce la școală un prieten care nu frecventează cursurile pentru a-l încuraja să revină.
- Excursii educative și vizite tematice – Pentru a face învățarea mai atractivă.
- Mese calde și sprijin material pentru elevii defavorizați – Asigurarea unor condiții mai bune pentru a rămâne la școală.
- Ateliere de dezvoltare personală – Activități pentru creșterea încrederii în sine și dezvoltarea unor abilități practice.

 Prof.GACIU-STAN FLORENTINA-DANIELA

 

 

Proces verbal
Activitatea: „Școala – locul unde învăț și mă distrez”
Locul desfășurării: SCOALA GIMNAZIALA STOENESTI
Participanți: Elevi din clasele I-IV, profesori coordonatori, părinți 

I. Scopul activității:
Activitatea „Școala – locul unde învăț și mă distrez” a fost organizată cu scopul de a promova un mediu de învățare plăcut și interactiv, care să stimuleze interesul elevilor pentru educație prin integrarea jocurilor educaționale. De asemenea, scopul a fost acela de a încuraja cooperarea între elevi, părinți și cadre didactice.

II. Obiectivele activității:

Promovarea învățării prin joc – Prin organizarea unor concursuri educaționale și jocuri de grup.
Stimularea creativității și imaginației elevilor – Prin activități care încurajează gândirea liberă și exprimarea ideilor.
Îmbunătățirea relațiilor elevi-profesori – Crearea unui cadru în care elevii și profesorii colaborează într-un mod distractiv și activ.
Implicarea părinților în activitățile educaționale – Prin invitații și participare activă la jocuri sau jocuri de rol.
III. Descrierea activităților:
Activitatea a fost împărțită în mai multe etape, fiecare având scopul de a stimula gândirea critică, creativitatea și spiritul de echipă al elevilor:

Deschiderea activității
La începutul activității, elevii au fost întâmpinați de profesori și coordonatori, care le-au explicat scopul jocurilor și importanța acestora în procesul de învățare. Copiii au fost invitați să se așeze în cerc și să se prezinte, fiecare împărtășind un joc sau activitate preferată.

Concursuri educaționale
Elevii au participat la un concurs interactiv cu întrebări din domeniul matematicii, limbii române și științelor, structurat sub formă de jocuri. Fiecare întrebare a fost adresată unui grup de elevi, iar aceștia au avut la dispoziție câteva secunde pentru a oferi răspunsurile corecte. Concursul a fost conceput în așa fel încât să fie stimulativ și amuzant, iar elevii care au răspuns corect au primit premii simbolice.

Jocuri educative interactive
Elevii au fost împărțiți în echipe mici și au participat la jocuri educative, cum ar fi „Căutarea comorii” (un joc de ghicitori și indiciu pentru descoperirea unor „comori” educaționale) și „Povestea din cuvinte” (unde fiecare echipă trebuia să creeze o poveste folosind un set de cuvinte impuse). Aceste jocuri au avut rolul de a stimula imaginația și creativitatea copiilor.

Povești interactive
În cadrul activității, un profesor a citit o poveste alegorică din care elevii au trebuit să extragă învățăminte. După citirea poveștii, elevii au participat activ la discuții, exprimându-și opiniile și învățămintele desprinse din aceasta. La final, au jucat un joc de rol în care au reprezentat personajele poveștii.

Activitate de grup: „Construiește-ți viitorul”
La această activitate, elevii au fost invitați să creeze un colaj cu „ce vor să devină când vor fi mari”, folosind imaginația și materiale disponibile (hartie, creioane, reviste vechi). Această activitate a avut scopul de a încuraja visurile și aspirațiile copiilor, încurajându-i să își exprime dorințele într-un mod creativ.

IV. Rezultate:

Participare activă: Elevii s-au implicat cu entuziasm în toate activitățile, iar atmosfera a fost una veselă și prietenoasă.
Îmbunătățirea relațiilor elevi-profesori: Activitățile interactive au ajutat la consolidarea relațiilor dintre elevi și profesori, oferindu-le oportunitatea de a interacționa într-un cadru relaxat și plăcut.
Stimularea creativității: Elevii au fost încurajați să gândească în afacerea cutiei și să își exprime ideile liber prin jocuri și activități de grup.
Implicarea părinților: Dacă părinții au fost invitați, aceștia au participat activ la unele jocuri, contribuind astfel la crearea unei atmosfere de învățare plăcută și de susținere.
V. Concluzii și recomandări:
Activitatea a fost un real succes, iar elevii s-au bucurat de un cadru educațional diferit, care le-a stimulat curiozitatea și dorința de a învăța prin metode interactive. Pentru viitor, recomandăm continuarea unor astfel de activități care să includă jocuri educaționale, povești și concursuri, pentru a menține interesul elevilor față de școală și a preveni abandonul școlar.

Prof. GACIU-STAN FLORENTINA-DANIELA

Titlul proiectului:

Meritam sa învaþam ID proiect: POCU/74/6/18/108177

Beneficiar: COMUNA STOENESTI

Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014 – 2020 - Axa prioritara Educație si competențe

Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vizitaţi www.fonduri-ue.ro